maanantai 12. tammikuuta 2009

Vuosi 2009

Hiphei kaikki ihanat lukijani!

En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut kuulumisiani, sillä olen ollut kiireinen pieni irski. Olen tässä parin viikon aikana touhunnut vaikka mitä!

Viime keskiviikkona menin ensimmäisen kerran Akuutin pentukerhoon ja siellähän oli oikein rattoisaa! Paikalla oli minun lisäkseni noin parikymmentä muuta pentua omistajineen. Kun kaikki olivat päässeet paikalle, oli aika päästää meidät pennut irti leikkimään. Koska kaikki pennut eivät ole samankokoisia, oli meidät jaettu pienten ja isojen pentujen ryhmiin. Minä pääsin isoihin pentuihin! Olin todella reipas, vaikka aluksi ihmettelinkin suu auki hieman villimpien kavereiden menoa. Pian pääsin kuitenkin jyvälle touhusta ja vilistin muiden mukana. Paikalle oli myös toinen irskipentu, Kirre!

Sunnuntaina, juuri kun olin herännyt päiväuniltani, minut ja häkkini nostettiin autoon, enkä yhtään tiennyt, mihin olimme menossa. Kun olimme perillä, huomasin kaupan pihalla muitakin koiria ja ne kaikki olivat irlanninterrierejä! Kröhöm, kuulin mamilta, että tämä on nyt sellainen juttu, jota sanotaan irskilenkiksi. Se on siis lenkki, jossa on irskejä ja niiden omistajia ja sitten lenkkeillään metsässä porukalla. Meitä oli paikalla kolme aikuista koiraa ja kolme pentua. Metsässä pääsimme juoksemaan irti ja minä katselin ihailevasti isojen koirien menoa ja yritin parhaani mukaan pysyä perässä. Minä haluan tulla isona isoksi irskiurokseksi, joka juoksee tosi lujaa ja kaikki koiratytöt tykkää siitä! 

Lenkki kesti noin tunnin ja sen jälkeen uni maistui pienelle koirapojalle. Autoon päästyäni nukahdin heti ja tuhisin tyytyväisenä kotiin asti.

Keskiviikkona on taas pentukerho, jota odotan innokkaasti. Onhan ne nuo ihmisetkin kivoja leikkikavereita, mutta ei ne ihan kaikkia leikkejä osaa leikkiä! Mami ei esimerkiksi tykkää, jos yritän puraista sitä leikkimielisesti poskivilloista - kumma tyyppi!?

Niin ja nyt näyttää taas siltä, että loskakeli korvaa kauniit pakkaspäivät, joten se tietää kuratassuja tälle viikolle!

Tuhinaterkuin,
Boris

Ps. Mami halusi lisätä pienen huomion, että olin tänään hieman tuhma. Otin ja väänsin komeat tortut aitaukseen, vaikka olin juuri käynyt ulkona. Ihan on kuule emännän oma vika, jos ei ehdi kantaa minua pihalle! Ettäs tiedät, mami!

Ei kommentteja: